Verslag Bernay en Oudenhoorn

13323552_1023797897707184_5196189436306084174_o.jpg

Wat een mooi weekend in Frankrijk! Gezelligheid samen met het Bandit team met wie wij afgereisd waren naar Bernay, maar natuurlijk ook het verreden resultaat zorgde voor blijdschap!

De vrijdag ochtend (10 juni) van vertrek gaf echter nog wat wel wat spanning omdat wij te horen kregen dat er ernstige regenval was geweest in Bernay. De organisatie gaf aan dat er zoveel regen was gevallen op het terrein, dan zij eigenlijk niet wisten of zij de baan en het terrein wel dusdanig goed zouden krijgen zodat er een wedstrijd gehouden kon worden. Echter, zonder definitief bericht zijn wij toch op weg gegaan richting le France. Een tegenvallende reis met eigenlijk alleen maar file in Belgie zorgde ervoor dat wij pas s'avonds rond 22:30 uur aankwamen op het terrein. Eigenlijk gelijk al was te zien dat de organisatie en medewerkers flink hun best hadden gedaan het terrein begaanbaar te maken, paden met gebroken puin zorgden ervoor dat de trucks naar een stand plek konden rijden. Ook naast deze paden viel ons de drassigheid erg mee. Het was deze vrijdag gelukkig droog gebleven waardoor het terrein flink in had kunnen drogen.
Die zaterdag zouden wij rond 15:30 met de mini unlimiteds van start gaan. Overdag konden wij dus nog even rustig voorbereiden op de wedstrijd. Erg leuk was dan ook om te zien hoe geinterreseerd het franse publiek was in alle tractoren. In grote getalen kwamen de mensen langs voor foto's, merchandice en zelfs handtekeningen van de rijders!

Aan het einde van de middag ging de wedstrijd van start en The Riddle stond al als 2e op de startlijst. Na een eerste trekpoging van Reny's met een afstand van rond de 85 mtr werd besloten de sleepwagen te laten staan, hierna kwam The Riddle en zette een dikke full pull neer! Hierna werd besloten de sleepwagen toch wat lichter te zetten omdat de organisatie het belangrijk vond om een finale met veel tractoren te laten zien. hierna volgde er vele afstanden zo rond de 80-90 mtr. Alle afstanden kunt u zien door hier te klikken
Alleen Gencom Lambada en Hella Lambada zorgde uiteindelijk voor opvulling in de finale met een full pull, de andere tractoren bleven helaas achter.
In de finale mochten wij wederom als eerste tractor. Met een mooie run kwam The Riddle tot afstand bij 85,51. Of dit genoeg zou zijn voor de winst was nog volledig de vraag want er moesten nog 2 sterke machines komen. Gencom volgde hierna met een afstand van 78,98. Hella Lambada kon helaas niet terug komen ivm motorische problemen. We hadden dus de 1e plaats te pakken!! Super!! Met een mooie huldiging en het Nederlands volkslied mocht Marcel de mooie beker, een fles Champagne en een grote bos bloemen in ontvangst nemen. Tegenover het grote aantal mensen wat zich op het taluut verzameld had. Geschat word dat op dit evenement zo,n 12.000 man aanwezig is geweest wat ons niet zou verbazen. Een ontzettende drukte, maar ook een heel enthousiast publiek gaf hier in Bernay een enorme sfeer! Helaas hoorden we tijdens onze terug reis die zondag erop het verdrietige nieuws dat Evert Snapper was overleden. De terugreis was dan ook een stil gebeuren met herdenken en terug denken aan Evert. Voor het gehele verhaal de week die volgde willen wij u graag verwijzen naar het nieuwsbericht ''in liefdevolle herinnering''.

Voor foto's en video's van ons weekend in Bernay willen wij u graag doorverwijzen naar onze facebook pagina.

Afgelopen zaterdag, 11 juni was het tijd voor Oudenhoorn. Een avondwedstrijd waarbij we pas rond de middag hoefden te vertrekken. Heerlijk na zo,n rommelige week om s'ochtends nog even de tijd te hebben wat laatste dingen klaar te maken. Eenmaal in Oudenhoorn bleek er een (voor ons) moeilijk baan te liggen, een moeilijke eerste 20 meter waarbij onze Riddle nog wel eens gek wil gaan doen.. Omdat we in Bernay onze banden wat beschadigt hadden wilden wij een back-up inbouwen door onze 2e set banden te gaan gebruiken in Oudenhoorn. Echter, gaf dit allen die dag wel wat reden tot zorgen dus besloten we in vermogen terug te gaan. Dit om een wilde run zoveel mogelijk uit te sluiten en Marcel dus zoveel mogelijk kans te geven op een ''rustige'' run. Marcel rijd dit gehele seizoen op The Riddle en dit bevalt bijzonder goed. Marcel leert het rijden snel en Erik geeft hem tips over het rijden op een betreffende baan en houd de wedstrijd eromheen in de gaten. Mattijs Staal en Arjan Duits zorgen natuurlijk voor de nodige aanvulling hierin! The Riddle was als 9e tractor aan de beurt. Vele onstuimige run's lieten zich voor The Riddle zien dus de keuze om het vermogen terug te zetten leek de juiste. Vampire had voor the Riddle echter wel een super run en zette een mooie full pull neer!
Met een mooie strakke, stabiele run kwam The Riddle tot stilstand bij een afstand van 108,25. Hierna kwalificeerde ook Little Bandit zich voor de finale met een afstand van 101,73 en Hella Lambada mocht zich ook tot de finalisten voegen met een mooie afstand van 108,03.
Ook Let's Try was er deze dag weer bij na een complete metamorfose te hebben doorgemaakt, een compleet nieuwe tractor en motor was het resultaat waar het team heel veel werk aan heeft gehad! Het zag er dan ook allemaal piekfijn uit en het eerste resultaat mocht er ook zeker zijn! Een mooie stabiele run en een afstand van maar liefst 85,29mtr!

Tijdens de finale mocht Vampire weer het spits afbijten en met wederom een super run kwam deze tot stilstand bij 93,35.
Wij hadden wederom ook een mooie run maar hier bleek, te weinig vermogen en moesten helaas genoegen nemen met 85,93.
Little Bandit had pech tijdens de finale run, de blower belt brak en 41,97 was het resultaat.
Hella Lambada had wel genoeg power om ons voorbij te gaan en werd met een afstand van 90,29, tweede.

Heel moeilijk was het hier om een juiste balans te vinden tussen de juiste afstelling aan vermogen en het maken van een rustige run op een moeilijk baan. 
We weten nu dat we met deze afstelling een rustige run kunnen maken en ook nog mee kunnen komen met de top maar onvoldoende hebben voor de winst.
We trekken hieruit onze leer om hopelijk een volgende keer wel mee te kunnen komen.
Aanstaand weekend hebben we een Eurocup en Grand National tegelijkertijd! En dan wel in Made.
We hopen erop dat we zo stabiel en goed mogelijk kunnen blijven presteren en geen grote achterstanden meer krijgen om toch mee te kunnen blijven strijden in de top!   

« Terug